Opłaty wnoszone przy składaniu wniosku
Przy składaniu wniosku o wpis do rejestru instytucji pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) musisz wnieść opłatę w wysokości 600 zł. Jeśli wniosek składa pełnomocnik (np. radca prawny) to dodatkowo obowiązuje opłata skarbowa od pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych. Firma pokrywa też koszty wszelkich dokumentów, które załączane są do wniosku, o których mowa w art. 59ac ustawy o kredycie konsumenckim.
Pamiętaj, że wniesienie powyższych opłat jest warunkiem rozpatrzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego wniosku o wpis do rejestru, a także o jego zmianę lub wykreślenie.
Zmiana lub wykreślenie wpisu
Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze instytucji pożyczkowych oraz wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru instytucji pożyczkowych podlegają opłacie w wysokości 200 zł.
Termin na przekazanie informacji o zmianach
O każdej zmianie instytucja pożyczkowa danych objętych wpisem do rejestru musisz poinformować niezwłocznie KNF. Niezwłocznie oznacza w tym wypadku zogodnie z ustawą, że powinineś to zrobić nie później niż w terminie 7 dni od dnia zaistnienia tych zmian.
Podmiot zobowiązany do wniesienia opłaty
Pamiętaj, że podmiotem, który wnosi opłaty związane z wnioskiem o wpis do rejestru lub zmianą czy wykreśleniem wpisu jest sama instytucja pożyczkowa – nie może tego zrobić inny podmiot.
Ta zasada, na podstawie art. 59ag ust.2 ustawy o kredycie konsumenckim, nie dotyczy jedynie sytuacji gdy wykreślenie następuje z urzędu przez KNF.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }